vineri, 13 aprilie 2018

Fii frumoasa, fa Cum a devenit femeia feminina




„FAshion”  insasi cuvantul suna feminin, insa nu a fost mereu asa, pana in secolul XIX veniturile celor bogati veneau prin mostenire/cucerire, ei totusi preferau sa zica „prin binecuvantarea celui de sus”, acea binecuvantare o arătau prin toalele, absolut imposibil de purtat sau imbracat desinestatator, atat femeile cat si barbatii prtau siraguri de margele, peruci si pantofi cu toc. Revolutia industriala a pus barbatii la munca, nevoia de a se misca i-a facut sa-si simplifice straturile de aroganta, la ceva mult mai ergonomic. Atunci femeile-sotiile-fiicile au devenit displayul oficial al veniturilor barbatesti. O comoditate extraordinara preluata si acum de unele femei, pacat ca s-au nascut in secolul gresit.
Pe la inceput de secol XX unele femei au decis sa mai lupte pentru un vot, pentru o emancipare, le-au venit si razboaiele la momentul potrivit, asa au inceput ele sa faca joburi de barbati si sa se imbrace cat de basic si comod posibil. Reducerile considerabile in cheltuiele pe cârpe a femeilor au afectat serios capitalele de moda a europei.
O companie de textile, a investit sume uriase in casa de moda Dior, imediat dupa cel de-al 2-lea razboi mondial, in acest fel a aparut New Look,-femeile cu fundurile mari ca sa le atraga gravitatia spre bucatrie, talie stransa de o curea, sa se obisnuiasca cu presiune si bustul scos in evidenta poate i se face vreunui sugar pofta. Fustele acelea imense consumau zeci de metri de stofa, o bucurie pentru afaceristi. Domnisoarele treptat au cedat joburile barbatilor intorsi acasa si  si-au vazut de baby-boom. In USA, home economics a promovat ideea de echilibrul de productie si consumatorism, femeia evident fiind asociata cu partea irositoare. 
Cel putin asa au stat lucrurile in europa de vest si America tot ce a fost in estul cortinei de fier nu a implicat prea multa feminitate, dar tiparele se raspandesc rapid!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu