„FAshion” insasi cuvantul suna feminin, insa nu a fost
mereu asa, pana in secolul XIX veniturile celor bogati veneau prin mostenire/cucerire,
ei totusi preferau sa zica „prin binecuvantarea celui de sus”, acea
binecuvantare o arătau prin toalele, absolut imposibil de purtat sau imbracat
desinestatator, atat femeile cat si barbatii prtau siraguri de margele, peruci
si pantofi cu toc. Revolutia industriala a pus barbatii la munca, nevoia de a
se misca i-a facut sa-si simplifice straturile de aroganta, la ceva mult mai
ergonomic. Atunci femeile-sotiile-fiicile au devenit displayul oficial al
veniturilor barbatesti. O comoditate extraordinara preluata si acum de unele
femei, pacat ca s-au nascut in secolul gresit.
Pe la inceput de
secol XX unele femei au decis sa mai lupte pentru un vot, pentru o emancipare,
le-au venit si razboaiele la momentul potrivit, asa au inceput ele sa faca
joburi de barbati si sa se imbrace cat de basic si comod posibil. Reducerile considerabile
in cheltuiele pe cârpe a femeilor au afectat serios capitalele de moda a
europei.
O companie de textile, a investit sume uriase in casa de moda Dior, imediat dupa cel de-al 2-lea razboi mondial, in acest fel a aparut New Look,-femeile cu fundurile mari ca sa le atraga gravitatia spre bucatrie, talie stransa de o curea, sa se obisnuiasca cu presiune si bustul scos in evidenta poate i se face vreunui sugar pofta. Fustele acelea imense consumau zeci de metri de stofa, o bucurie pentru afaceristi. Domnisoarele treptat au cedat joburile barbatilor intorsi acasa si si-au vazut de baby-boom. In USA, home economics a promovat ideea de echilibrul de productie si consumatorism, femeia evident fiind asociata cu partea irositoare.
O companie de textile, a investit sume uriase in casa de moda Dior, imediat dupa cel de-al 2-lea razboi mondial, in acest fel a aparut New Look,-femeile cu fundurile mari ca sa le atraga gravitatia spre bucatrie, talie stransa de o curea, sa se obisnuiasca cu presiune si bustul scos in evidenta poate i se face vreunui sugar pofta. Fustele acelea imense consumau zeci de metri de stofa, o bucurie pentru afaceristi. Domnisoarele treptat au cedat joburile barbatilor intorsi acasa si si-au vazut de baby-boom. In USA, home economics a promovat ideea de echilibrul de productie si consumatorism, femeia evident fiind asociata cu partea irositoare.
Cel putin asa au stat lucrurile in europa de vest si America tot ce a fost in
estul cortinei de fier nu a implicat prea multa feminitate, dar tiparele se
raspandesc rapid!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu